Princess 01.182085.01.001 Steam Airfryer Oven - Reviews

• Test panel 8.2 feb 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Princess 01.182085.01.001 Steam Airfryer Oven op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Prinsesiiejj 31-01-2024

Meerdere opties in 1

Erg mooi design, mooi model.
Weegt wel 10kg, en is best groot op het aanrecht.
Ik mocht het product testen, waar ik dolblij mee ben.
Eerst even de beschrijvingen lezen.
En zo kwam eruit dat het niet alleen een airfryer/ oven is maar je er ook mee kan stomen.
De oven heeft een handige touchscreen die aangaat wanneer de stekker erin zit, de stekker is wel erg kort.
Er zitten 3 handige accessoires bij, een rooster, een bakplaat en een mandje.
Even voorverwarmen voor de frietjes, dan de frietjes erin, en ondertussen dat ze bakken even keren met een vork.
De roosters zijn niet heel gemakkelijk om eruit te halen.
Toen de frietjes klaar waren konden we gaan proeven, erg lekker en waren ook mooie gekleurd, erna natuurlijk wat oven/aifryer snacks, en ook die kwamen er goed en lekker uit.
Bij het stomen van de groente kwam het er na 25 minuten beetgaar uit, ik ben meer van echte zachte groente , dus de stoom optie is niks voor mij.
We hebben ook heerlijke bladerdeeg hapjes erin bereid , wel even een bakpapiertje op de bakplaat, anders koekt het vast, de bovenkant was bruin en knapperig, en de onderkant was nog wit, volgende keer op het rooster denk ik.
Ik geef het 4 sterren van de 5, omdat het een prachtig werkende oven is, alleen hij is erg duur, en vind het ook veel ruimte in beslag nemen op het aanrecht.
Voor een groot gezin zou ik het niet echt aanraden, omdat je dan meerdere malen moet gaan bakken.
Als je met 1 of 2 personen ben is het perfect.

• Handige touchscreen
  • Temperatuur aanpasbaar
  • Timer
  • 3 roosters zitten erbij

Minpunten

• Korte stekker
  • Groot apparaat
  • Prijzig

Leon 27-01-2024

Een absolute aanrader voor een prima prijs!

Ik heb de Princess Steam Airfryer Oven een aantal weken mogen testen.

Onderhoud en gebruik
Misschien wel het grootste voordeel van de Princess Airfryer is het onderhoud. Alle losse onderdelen kunnen in de vaatwasser en nemen hier weinig plaats in. Geen omkijken naar en helemaal schoon, zeker een pluspunt voor deze oven! Ook valt heel goed op dat deze oven weinig geluid maakt en dat is erg plezierig. Daarnaast is de bediening met de vooringestelde functies heel eenvoudig, er kan eigenlijk niks misgaan.

Capaciteit (inhoud)
Het apparaat is geschikt om voor 4 personen frietjes klaar te maken. De frietjes zijn heerlijk en echt lekker knapperig. Alle 3 platen voorzien van ingrediënten passend in de oven is best wel een uitdaging omdat er vrij weinig ruimte tussen de platen is. Dit had in mijn ogen wat beter ontworpen mogen worden ook omdat de oven toch best wel hoog is.

De vooringestelde programma’s
Heel eenvoudig en functioneel zijn de vooringestelde programma’s te gebruiken. Getest om een cake (in tulband) te bakken in precies 45 minuten precies gaar en verder geen omkijken naar. Dit vind ik zeker een absoluut pluspunt!

Stoomfunctie
Het bakken van een brood met de combi stoom/airfry functie is ook heel goed gelukt. Het brood is goed gerezen inclusief een luchtige structuur en de smaak van het brood is overheerlijk. En ook hier geen omkijken naar voor het beste resultaat.

De bijgeleverde handleiding vind ik wel erg beknopt. Nergens staat vermeld de hoeveelheid die gebruikt moet worden bij de diverse functies. Het is dus een kwestie van zelf proberen wat tot het beste resultaat zal leiden. Een meer uitgebreide handleiding met meer recepten zou welkom zijn, daarvoor is het aantal bijgeleverde recepten nu een beetje karig. Ik kan ook niet teruglezen of de watertank en de lekbak/opvangbak onderkant leeg moet zijn?

Het “schoorsteentje” aan de achterkant is leuk maar daardoor wel meer geur in de keuken. Het zal wel noodzakelijk zijn door de stoom, echter verder geen ervaring mee.
De timerfunctie kan handig zijn alhoewel de handleiding wel aangeeft de oven niet alleen te laten!

• Eenvoudige bediening
  • Multifunctioneel

Minpunten

• beknopte handleiding
  • Iets te klein volume voor 4 personen

j*********************@g******** 27-01-2024

Fijne airfryer met als extraatje dat die kan stomen

Wat een fijne airfryer! Deze is ter vervanging van onze huidige, zonder stoomfunctie en met een mandje. Ik vind het echt veel fijner dat dit daadwerkelijk een mini-oventje is, want zo kan ik er veel meer in kwijt dan in een mandje. Ook het stomen vond ik erg fijn werken. O.a. heb ik er rijst in gestoomd en dit ging erg goed en gemakkelijk. Gewoon aanzetten en ik hoef er niet meer naar om te kijken.
Ik moest er tijdens het testen wel even aan wennen, het deurtje klemt een beetje waardoor je tegendruk moet geven, omdat anders valt het hele apparaat om. Ook de waterbak van het stomen is redelijk klein. Tijdens de bereiding van wortelen raakte de opvangbak van het water vol terwijl de wortels nog niet gaat waren. De opvangbak tot het randje is niet handig, omdat het er dan bij het verwijderen overheen klotst.
Samengevat kan ik dit apparaat wel aanraden, als je er maar een beetje aan gewend bent hoe je hem moet gebruiken, want de kook en bak resultaten zijn geweldig!

Pluspunten

• Minioven
  • Stomen

Minpunten

• Water opvangbak klein
  • Deur gaat moeizaam open

J. Nijboer 27-01-2024

Aanrader van de week

Ik had het geluk deze mooie oven zeg maar te testen. Wat een genot.
Uiterlijk is heel mooi, het deurtje kan simpel losgemaakt worden om schoon te maken.
Ook kun je tijdens het bakken of grillen een lampje aantikken zodat je kunt kijken hoe het bakken verloopt.
Ik doe er werkelijk alles in. Ik gebruik mijn eigen oven amper meer wat heel veel gas bespaard ,goed over nagedacht met dit model.
Dan heb ik het nog niet eens over jet groente stomen. Nog niet eerder gezien,makkelijk en super lekker.
Dit is gewoon een alles in 1 oven en ik heb dit dan ook met heel veel plezier getest.
Qua schoonmaken is het erg makkelijk delen kunnen los en in de vaatwasser.
Al bij al de beste die ik heb gezien. Uiterlijk mooi functionaliteit super onderhoud erg goed.
Ik raad hem iedereen aan.

Review van 9-01-2024
=================================================

Heb deze airfryer mogen testen. Wat een genot. Zeer luxe uitstraling en mooi afgewerkt. Was een beetje sceptisch maar heb echt alles uitgetest. Nou ik hoef heen gasoven meer. Deze doet en meer dan mijn gasoven. Vlees en kip erg lekker gebraden hierin, en het vet lekt eruit in de opvangbak. Dus ook erg mager.
Dan de stoomgroente. Was even uitproberen maar dan heb je ook wat. Heerlijk gestoomde groenten. Niet kapot gestoomd maar heerlijk crunchy. Ik vin deze airfryer een toevoeging aan mijn keuken en nog goedkoop ook op stroom.

Pluspunten

• Stomen van groente
  • Hele apparaat.

DJ 26-01-2024

Fijne machine met veel mogelijkheden

Over het algemeen een heel fijne machine. Door de stoom optie is die toch anders dan normale airfryers. Je kan daardoor ook bijvoorbeeld dumplings fijn maken. En groenten kun je ook zo maken dat het smaak en vocht behoudt. Zlef vond ik het heel fijn om vlees en vis te bereiden, je kan de stoom en airfryer functie combineren zodat het vlees sappig is, maar toch knapperig aan de buitenkant. Je kan dit apparaat ook fijn gebruiken om kleine hoeveelheden te bakken, heb zelf bananenbrood en muffins gemaakt. Verder is het makkelijk schoon te maken, en is het kleine formaat handig voor als je een kleine keuken hebt.
Er zijn wel een aantal dingen die verbeterd kunnen worden. Het zou fijn zijn als de deur op kiep stand open kan blijven staan. Zodat je op die manier de stoom/warmte kan laten ontsnappen zonder de hele klep open te laten. Verder als je de stoom functie gebruikt komt al het stoom achter bij het apparaat eruit. Ik zou de machine dus niet snel in een klein kastje zetten zoals met een magnetron, want dan heb je last van vocht. Ook zijn de roosters soms best moeizaam er uit te schuiven.

Over het algemeen ben ik er heel blij mee. Hij doet wat die moet doen, en je kan echt veel variëren met wat je maakt. De punten voor verbetering hebben vooral met gemak te maken. Ik zou dit apparaat aanraden aan mensen die geen oven hebben en een kleine keuken hebben. Want dit apparaat kan best een vervanging zijn voor een oven de Airfryer. En door de stoom functie heb je nog meer mogelijkheden.

Pluspunten

• Stoomfunctie
  • Fijne maat voor een kleine keuken
  • Veel mogelijkheden om gerechten te maken

Minpunten

• Veel vocht achter/boven machine tijdens stomen
  • Deur kan niet op kiep stand
  • Roosters moeizaam te verwijderen

Kim Wolterbeek 23-01-2024

100% een super product waar je heel veel meer kan.

Wat ben ik dankbaar dat ik dit product 2 weken heb mogen testen want nu weet ik wat mijn volgende aankoop zal worden.
Princess heeft echt grote stappen gemaakt en vind dat dit merk nog steeds zwaar onderschat word.
Toen ik het product binnen kreeg was het een behoorlijk zwaar pakket maar echt wauw dat was mijn enige reactie toen ik het uit had gepakt van wauw. Zo stabiel zo mooi en een luxe uitstraling die in elke keuken een opvallende verschijning zal zijn.
We gingen gelijk de beschrijvingen lezen want dat moet je zeker doen met alle functies die dit apparaat heeft.
Mijn dochter is gek op roerbak dus we besloten die als eerste te testen. En serieus ik heb ook meegegeten en het was zo lekker. Normaal drijft het in vet en olie en nu was het vol van smaak en is nu ineens veel gezonder dan normaal.
Het voordeel is ook dat als je de oven open doet de stoom niet in je gezicht komt want de afzuiging gaat naar boven. En als je eenmaal de instructies hebt gelezen kan echt iedereen hier iets heerlijk van maken. Mijn dochter wilt er zelfs chips in gaan maken dus de creativiteit wordt dus ook gestimuleerd om andere maaltijden te maken.
Het enige echt nadeel is dat de bakplaten geen anti aanbaklaag hebben maar dat is zo opgelost maar het had wel makkelijker geweest.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • geen nare luchtjes
  • Stomen en bakken
  • Veel gezonder eten
  • Veel meer mogelijkheden

Minpunten

• Geen anti aanbaklaag

f******@o********** 22-01-2024

Positief verrast

Ik mocht de steam airfryer testen, waarvoor dank! Ik heb een goede indruk gekregen van het product door er bijna al mijn maaktijden (soms deels) in te bereiden. De stoomfunctie heb ik vaak gebruikt. Ideaal om je aardappelen en groenten gaar te krijgen met behoud van smaak en vitaminen. Voordeel is dat je er geen omkijken naar hebt en het kan niet overkoken. Hiervoor gebruikte ik het voorkeuzeprogramma van 20 min en het was gaar. Ook de combifunctie stomen + bakken is fijn. Als je alleen bakt mis ik een 5 min timer om mij te herinneren het gerecht om te draaien. Als ik dat moest doen ging het lampje uit voordat ik klaar was, moest het deurtje sluiten en openen om weer licht te hebben. Dat was wat minder handig. Ik ben alleen dus voor mij is het apparaat meestal groot genoeg, maar voor een gezin zal hij snel te klein zijn. Het is wel ideaal voor studenten. Frietjes maak ik er niet in, het mandje is ondiep waardoor je ze niet kunt schudden, maar gebakken aardappeltjes met de hand draaien ging wel. Ik heb ook een ovenschotel gemaakt in het apparaat en deze was goed gaar en mooi bruin. Ook appelbollen maken ging prima. Het apparaat is makkelijk instelbaar. Heb je het deurtje te lang open terwijl een programma loopt dan moet je handmatig instellen om verder te gaan. Het opvangbakje voor water is klein dus het handigst is na ieder gebruik legen. Ik ben al met al positief verrast

Pluspunten

• Stomen én bakken
  • Voorkeuzeprogramma’s
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Mandje ondiep
  • Klein reservoir voor afvalwater

EMMA 20-01-2024

Prima voor de meest gangbare gerechten.

De Princess 182085 Steam Airfryer Oven levert prima kookresultaten, maar niet zonder enkele onhandigheden. Het korte snoer beperkt mijn vrijheid bij het plaatsen van de oven op mijn aanrecht. Het stroeve uitschuiven van de roosters vergt wat extra aandacht heb ik gemerkt tijdens het testen. Het lampje dat snel uitgaat tijdens gebruik moest ik ook aan wennen. Het feit dat (grote) pizza's in tweeën moeten worden gesneden, is een praktisch nadeel. Desondanks blijft de oven een veelzijdige keukenhulp met fijn resultaat en een gezonde stoomfunctie. Met enkele verbeteringen in gebruiksgemak zou het beter zijn vind ik.

Pluspunten

• Vele roosters

Minpunten

• Kort snoer
  • Roosters schuiven moeilijk

j***************@l****** 20-01-2024

zo blij dat ik dit product heb mogen testen. Het heeft een mooi uiterlijk en is makkelijk in gebruik zelfs mijn kleinkinderen maken frietjes hierin. De kippenbouten kwamen er heerlijk knapperig uit.
De steam functie heb ik optimaal gebruikt, heerlijke gamba's gemaakt. Ook voor het ontbijt een echte hulp, de croissantjes en broodjes waren heerlijk en goed gelukt. De gestoomde groenten waren heerlijk met behoud van alle smaken. caloriearm bereiden is uiteraard een extra voordeel . Ook makkelijk schoon te maken alles kan in de vaarwasser; bakplaat, airfry-rek, grillrooster.

Mvdm1973 19-01-2024

Mooi en handig maar ik vrees dat hij in de kast verdwijnt

Ik heb deze mogen testen en ben voornamelijk positief. Het ziet er erg mooi uit en werkt zoals het moet, en redelijk stil tijdens gebruik. De voorkeursprogramma's zijn handig maar niet perse noodzakelijk, je moet het ook in de gaten houden want als je de groente te groot laat wordt het niet gaar en de friet kan ook wel eens beetje hard worden. Gelukkig kun je tijd en temperatuur ook tijdens het gebruik aanpassen. Kortom je moet even wennen aan het gedrag maar dan zijn er volop mogelijkheden.
Minpunt vind ik wel dat er veel stoom uitkomt, wat logisch is, maar zo kun je het apparaat niet overal plaatsen want alles boven de uitlaat wordt dan kletsnat, helaas beperkt het korte snoer je ook bij het neerzetten.
Ik vond het ook aan de kleine kant, het heeft de potentie om een gewone oven te vervangen maar een normale diepvriespizza past er niet in. Voor 4 man friet kan er ook niet in 1 x in, maar dat is sowieso een uitdaging bij alle airfryers.

Pluspunten

• stil
  • werkt goed

Minpunten

• kort snoer
  • (te)klein

s************@h********** 18-01-2024

Multifunctionele oven

Ik heb samen met mijn gezin van 4 de princess steam airfryer oven een paar weken mogen testen.
De oven is makkelijk in gebruik met vele verschillende functies en programma's.
Zelf vind ik de stoomfunctie heel erg fijn bij het maken van kip of groentes. Het stomen gaat zo goed als geluidloos en is zo gepiept.
Broodbakken gaat ook zeer gemakkelijk op het vooringestelde programma.
Ik had hem wel iets groter verwacht want mijn ovenschaal past er echt maar net in.
Hij is perfect voor kleine gezinnen of met zn tweeën. Voor ons gezin is de oven met bepaalde dingen net te klein en dat is erg jammer.
Het schoonmaken is ook erg makkelijk met de zelfreinigende functie. Hierbij word hij erg heet met stoom en reinigt hij de binnenkant zelf, doekje erdoorheen en klaar.
Het is een prachtig veelzijdig oventje die van alle gemakken voorzien is.

Pluspunten

• Stoomfunctie
  • Werkt goed
  • Voor ingedtelde programmas

Minpunten

• Voor max 3 personen

Luuk 18-01-2024

Airfryer met extra functies

De Princess 182085 steam airfryer oven is een veelzijdig keukenapparaat dat ik heb mogen testen van Princess. Het biedt naast de normale airfryer/ovenfunctie ook een extra stoomfunctie die meer mogelijkheden biedt voor het bereiden van eten. Het apparaat komt met 3 inzetstukken: mand, rooster en plaat. Deze kunnen alle 3 tegelijk gebruikt worden en dat zorgt voor een grote capaciteit. Na gebruik kunnen de inzetten stukken in de vaatwasser, echter moet de oven wel altijd handmatig schoon gemaakt worden. Het apparaat zelf ziet er degelijk uit, hij valt alleen wat groot uit tegenover andere airfryers, dus je moet er wel de ruimte voor hebben. Toch kan ik het wel aanraden als je bijvoorbeeld met 2 personen bent en een veelzijdig keukenapparaat erbij wilt.

Pluspunten

• Stoom functie
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Niet altijd makkelijk schoon te maken
  • Groot, moeilijk op te bergen

H*******@g******** 14-01-2024

Aanrader!

Ben zo blij dat ik dit product mocht testen. Het apparaat ziet er compact en luxe uit. Hij is heel makkelijk in gebruik en ook qua schoonmaken is het zo gepiept. De stoomfunctie is ideaal en snel. Heb verschillende vleeswaren erin geprobeerd en allemaal heel mals en sappig. De airfryer maakt het eten mooi goudbruin en behoudt alsnog zijn malsheid. De voorafgeinstaleerde programma's zijn zeker een plus, scheelt weer tijd. Het apparaat is het zeker waard om aan te schaffen.

KarinT 08-01-2024

Princess Steam Airfyer Oven echt de moeite van kopen waard!

Super fijn dat ik dit product mocht testen. Ik was al lange tijd op zoek naar een airfryer maar liep er tegen aan dat ik niet wist wat het toe zou voegen aan mij oven.
De Princess Steam Airfryer Oven is erg gebruiksvriendelijk. 10 minuten gebruiksaanwijzing doorlezen en je kunt beginnen met gebruik. Ook de stoomfunctie werkt super handig bijvoorbeeld met groenten en om broodjes knapperig te maken. Wat vooringestelde programma’s betreft, deze zijn zeker in het begin erg handig om te starten met gebruik. Bij wat langer gebruik, merk je dat je zelf wel gevoel krijgt bij temperatuur en tijdsduur.
De vormgeving is veel praktischer dan de ronde airfryers.
De baktijd van kip, broodjes etc is veel korter dan in een reguliere oven. De oorzaak hiervoor is ook dat de airfryer snel op temperatuur is.
Schoonmaken gaat super makkelijk is een eenvoudig sopje. Kortom; Heel fijne airfryer/ oventje je kan er alles goed in klaarmaken.
Verbeterpuntje is. De sticker op het touchscreen had ik niet meteen door. Die moet je dus ook verwijderen 😊

Pluspunten

• vormgeving
  • opwarmtijd
  • tijdsbesparing

Minpunten

• niet alle voorgeprogrammeerde functies zijn handig

Ilonab80 08-01-2024

Fijn apparaat!

Sinds een aantal dagen heb ik de Princess Steam Airfryer Oven in gebruik en tot nu toe ben ik er zeker tevreden over.
Ik vind de vooraf ingestelde programma's erg handig, zo weet je zeker dat je voeding op de juiste manier wordt gebruikt.
Tijdens het testen kwam ik erachter dat de stoomfunctie werkt als een trein. Ik heb er huisgemaakte bapao broodjes mee gemaakt en die waren zeer geslaagd!
De inhoud van het apparaat is voldoende voor ongeveer 3 personen, daardoor neemt het apparaat ook maar weinig ruimte in in de keuken.
Al met al vind ik dit een zeer fijn apparaat, waar we nog lang plezier van zullen hebben.